Copa Mundial!

Copa Mundial - Dags att slå upp portarna för detta projekt. Jag har tidigare haft en någorlunda personlig blogg som jag tidvis varit nöjd med, men som jag kände inte var tillräckligt nischad för att hålla en jämn nivå, och framför allt en röd tråd, som höll ihop inläggen. Därför väljer jag nu att starta Copa Mundial, en skrift tillägnad den underbara sporten fotboll, som utges i bloggformat, även om jag personligen inte skulle vilja kalla den för en regelrätt "blogg". Dock så gör jag just detta (dvs kallar den "blogg") för att förenkla semantiken.

Tanken är att jag här på löpande band ska posta artiklar, porträtt, analyser och allt annat i skriftligt format som kan tänkas ha någon koppling till fotboll. Förhoppningsvis kommer jag att uppdatera dagligen med både matnyttig information såväl som rolig kuriosa för den fotbollsintresserade läsaren.

 

Som det ser ut nu har jag ett antal ämnen jag vill utveckla till olika typer av skrifter, men räkna med att det kommer ta lite tid innan bloggen kommer igång ordentligt, eftersom jag vill ha ett försprång med en hel del färdigskrivet material för att sedan inte behöva sluta uppdatera bloggen under torrperioder.

 

Det personliga syftet med hela bloggen är att jag ska få skriva av mig lite och se om jag klarar att hålla uppe ett tempo och engagemang som är lika starkt som min ambition. Dessutom ser jag det som ett bra tillfälle att förbättra mitt sätt att skriva, samt att arbeta mycket mer med bakgrunds-research än vad jag gjort tidigare.


 

Hjärtligt välkommen!

/Mark Gemmlin


Kommentarer
Postat av: David

Kör i vind kungen!

2008-05-27 @ 20:55:53
URL: http://damaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback